Friday, January 21, 2011

ေဖာ္ဝပ္ေမးမွာ သတိျပဳစရာ

ေဖာ္ဝပ္ေမးမွာ သတိျပဳစရာေလးပါ...။

uıǝɥʇǝʎɐ ဆရာလုပ္ျခင္း မဟုတ္ပါ။ knowledge sharing ဟု သေဘာထားေပးပါ။ ဒီအယူအဆ မွားတာ႐ွိက ကူျပင္ေပးၾကပါ။

ေဖာ္ဝပ္ေမး တည္ေဆာက္သူ နဲ႕ ထပ္ဆင့္ေဖာ္ဝပ္သူ ႏွစ္မ်ိဳးရွိမယ္။

ပထမဦးဆံုး ေဖာ္ဝပ္ေမးကို စလႊတ္သူဟာ ေဖာ္ဝပ္ေမး တည္ေဆာက္သူလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
ထပ္ဆင့္ေဖာ္ဝပ္သူကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ခင္ဗ်ားတို႔လို ေမးဂ႐ုက မန္ဘာေတြ (ေဖာ္ဝပ္ဝါသနာအိုးေတြ) ေပါ့ဗ်ာ :)

ေဖာ္ဝပ္ေမးတည္ေဆာက္သူဟာ သူ႕မွာ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိပါတယ္။ ေကာင္းတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိသလို၊ မေကာင္းတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္လည္း ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ေဖာ္ဝပ္ေမး အမ်ားစုဟာ လွပပါတယ္။ ၾကည့္႐ႈခ်င္စရာ ထူးျခားဆန္းျပားတာေတြ ပါဝင္တတ္ပါတယ္။ ဒီလို ျဖစ္လာေအာင္ ဖိုးဂေရာင္း ဘက္ဂေရာင္းပံုေတြနဲ႕ ဖလက္ရွ္ဖိုင္ေတြနဲ႕ တန္ဆာဆင္ပါတယ္။ ထည့္ထားတဲ့ ပံုေတြရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာ ဖုနက ေျပာတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေလးေတြ ထည့္သြင္းထားတတ္ၾကပါတယ္။ (* ဂူဂယ္က ဂ်ီေမးမွာ ဖလက္ရွ္ဖိုင္ ေပးမထည့္ပါ။)

က်ေနာ္တို႔ တသီးပုဂၢလေတြ အေနနဲ႕ ပံုေတြထည့္ၿပီး ေမးပို႔ရာမွာ ရွည္ရွည္ေဝးေဝးမလုပ္ပဲ ေမးလ္၏ စာကိုယ္ထဲ သြပ္သြင္း (Embeded လုပ္) ၍ (ဒါမွမဟုတ္) ပံုကို ေမးတြင္ အတက္တြဲ၍ ေပးတတ္ၾကပါတယ္။ ပံုရဲ႕ေနာက္ကြယ္မွာ ရည္ရြယ္ခ်က္ ထည့္ထားတာမ်ိဳး ေတာ္ေတာ္ရွားပါတယ္။

ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ေၾကာ္ျငာဆန္ဆန္သေဘာနဲ႕ စဥ္းစားၾကည့္ၾကပါစို႔။ ထိုေဖာ္ဝပ္ေမးဟာ ေၾကာ္ျငာစိုက္တစ္ခု ေၾကာ္ျငာေပးရန္ျဖစ္တယ္လို႔ ယူဆမယ္ဆိုရင္ ....

၁) ေမးတြင္ ေၾကာ္ျငာစိုက္၏ URL လင့္ကို ေဖာ္ျပထားသည္။ TV တြင္ ေၾကာ္ျငာသကဲ့သို႔ ျဖစ္သည္။ ေမးဖတ္သူက ဆႏၵရွိပါက သြားဝင္ၾကည့္ႏိုင္သည္။
()

၂) ပံုကို ေမးထဲတြင္ သြတ္သြင္းထားသည္။ ပံုေပၚတြင္ ေၾကာ္ျငာစိုက္၏ URL ကို ေဖာ္ျပထားသည္။ TV တြင္ ေၾကာ္ျငာသကဲ့သို႔ ျဖစ္သည္။ ေမးဖတ္သူက ဆႏၵရွိပါက သြားဝင္ၾကည့္ႏိုင္သည္။
()

၃) ပံုကို ေမးထဲတြင္ သြတ္သြင္းထားသည္။ ပံု၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ လင့္တစ္ခု ပါသည္။ ေၾကာ္ျငာစိုက္၏ URL လင့္ျဖစ္သည္။ ေမးဖတ္သူက ပံုေပၚေယာင္ႏွိပ္မိပါက ေၾကာ္ျငာစိုက္သို႔ ေရာက္သြားမည္။ ***ပံု၏ေနာက္ကြယ္တြင္ လင့္အစား အီးေမးလိပ္စာလည္း ထည့္သြင္းထားႏိုင္သည္။ ေမးဖတ္သူက ပံုေပၚေယာင္ႏွိပ္မိပါက ထို အီးေမးလိပ္စာသို႔ ပို႔ရန္ စာတစ္ေစာင္ ဖန္တီးေစမည္။
(1E31E3)

၄) ပံုကို ေမးထဲတြင္ သြတ္သြင္းမထားပါ။ ၎အစား ေမးဖတ္သူ၏ စက္မွာ ေၾကာ္ျငာလိုသူ၏ စိုက္ကို ဝင္၍ ေဒါင္းလုပ္ဆြဲၿပီးမွ ပံုကို ျပေပးသည္။ ေမးဖတ္သူ တကူးတက ဝင္မၾကည့္ေသာ္လည္း စက္မွာ ေၾကာ္ျငာစိုက္သို႔ ဝင္လိုက္သကဲ့သို႔ ျဖစ္သည္။
(1E31E31E3)

၅) ပံုကို ေမးထဲတြင္ သြတ္သြင္းမထားပါ။ ၎အစား ေမးဖတ္သူ၏ စက္မွာ ေၾကာ္ျငာလိုသူ၏ စိုက္ကို ဝင္၍ ေဒါင္းလုပ္ဆြဲၿပီးမွ ပံုကို ျပေပးသည္။ ။ ေမးဖတ္သူ တကူးတက ဝင္မၾကည့္ေသာ္လည္း စက္မွာ ေၾကာ္ျငာစိုက္သို႔ ဝင္လိုက္သကဲ့သို႔ ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ ပံု၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ လင့္တစ္ခု ပါသည္။ ေၾကာ္ျငာစိုက္၏ URL လင့္ျဖစ္သည္။ ေမးဖတ္သူက ပံုေပၚေယာင္ႏွိပ္မိပါက ေၾကာ္ျငာစိုက္သို႔ ေရာက္သြားမည္။
(1E31E31E31E3)

၆) ... အျခားအျခားေသာ နည္းလမ္းမ်ားလည္း ၇ွိေနႏိုင္ပါတယ္။

အဆင့္ (၅) အတြက္ နမူနာ အျဖစ္ ေအာက္က ပံုကို ရႈပါ။ ေမးနဲ႕ေၾကာ္ျငာဘို႕ရာ ေၾကာ္ျငာေမး (ေဖာ္ဝပ္ေမး) ကို တည္ေဆာက္ၿပီး ပမာဏ အေျမာက္အျမား (Bulk Mailing) ျဖန္႔ေဝသူဟာ စပန္းမာပါ (Spammer) ။ ဘယ္ေလာက္ဆိုးရြားသလဲ နာမည္ကိုသာ ၾကည့္ပါ Spammer တဲ့။ Spammer ကို ေမးဆာဗာတိုင္းက အျမင္ကပ္ပါတယ္။ ေဖာ္ထုတ္အေရးယူေလ့ရွိပါတယ္။ ေၾကာ္ျငာေမးဆိုတာ စပန္းေမးပါ (Spam Mail)။ ထပ္ဆင့္ေဖာ္ဝပ္သူကေကာ ဘယ္လို အေျခအေနမ်ိဳး သတ္မွတ္ခံရမလဲ။ စပန္းေမးကို ထပ္ဆင့္ေဖာ္ဝပ္သူဟာ ရိုးရိုး Normal User ျဖစ္ႏိုင္သလို စပန္းမာတစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ သူသူကိုယ္ကုိယ္ စပန္းမာတစ္ေယာက္လို႔ (မဟုတ္ပဲနဲ႕) အထင္ခံရမယ္ဆိုရင္ အက်ိဳးဆက္က ဘာျဖစ္လာႏိုင္သလဲ။ ဘာျဖစ္မလဲ ဂူဂယ္နဲ႕ကိုယ္က လူခ်င္းေတြ႕ရတာမွ မဟုတ္တာ။ ေပ်ာ့ရင္ ဘန္းခံရမယ္။ ျပင္းရင္ေတာ့ ယုတ္စြ အဆံုး အေကာင့္ပိတ္ခံရရံုေလာက္ပဲေပါ့။

ထပ္ေဆြးေႏြးၾကရေအာင္.... ထပ္ဆင့္ေဖာ္ဝပ္ေမးပို႕သူတစ္ဦးအေနနဲ႕ ဘယ္လို အေျခအေနမ်ိဳးမွာ စပန္းမာတစ္ေယာက္လို႔ (မဟုတ္ပဲနဲ႕) အထင္ခံရႏိုင္လဲ။

၁) ထို ထပ္ဆင့္ေဖာ္ဝပ္ေမးကို ထပ္ဆင့္၍ တသီးပုဂၢလေမးအေစာင္ေရ အမ်ားႀကီး ပြားၿပီးပို႔လွ်င္ ..
* ဂ်ီးေမးတြင္ တေန႔ အမ်ားဆံုးခြင့္ျပဳေသာ ေစာင္ေရမွာ ၅၀၀ေအာက္ဟု သတိျပဳမိပါတယ္။ အေစာင္ေရ၃၀၀ေက်ာ္ရင္ ထပ္ပို႔လို႔မရေတာ့တဲ့ ျပႆနာမ်ိဳးလည္း ႀကံဳဘူးတယ္။
()

၂) ထို ထပ္ဆင့္ေဖာ္ဝပ္ေမးကို ထပ္ဆင့္၍ ေမးဂလုတစ္ခုထက္မနည္းသို႔ ပြားၿပီးပို႔လွ်င္ ..

* ေမးဂရုတစ္ခုဆီမွာ ယူဇာ ရာ၊ေထာင္ေသာင္းခ်ီၿပီး ရွိေနႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ္က ေမးဂရု ဘယ္ႏွစ္ခုဆီ ထပ္ေဖာ္ဝပ္လိုက္လဲ? ကိုယ့္ေၾကာင့္ ထပ္ပြားသြားတဲ့ အေစာင္ေရကို သတိျပဳၾကည့္ပါ ..။
()

၃) ထို ထပ္ဆင့္ေဖာ္ဝပ္ေမးမွာ စပန္းေမး၏ အသြင္သ႑ာန္မ်ား က်ိမ္းေသပါဝင္ေနလွ်င္...

()
* စပန္းေမးကို ကိုယ့္ပိုင္ေမး ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ယူပါ။ ဘယ္လို လုပ္မလဲ.? စပန္းေမးကို တန္းေဖာ္ဝပ္ မလုပ္ပါႏွင့္။ ေမးအသစ္တစ္ေစာင္ေဆာက္၍ ေဖာ္ဝပ္လုပ္လိုေသာ အပိုင္းကို ေကာ္ပီကူး၊ ျပန္ ပိတ္(paste) ပါ။ ပံုမ်ားကို စက္ထဲ အရင္ ဆြဲခ်ပါ။ ၿပီးမွ ေမးတြင္ ျပန္တြဲပါ။ (* အခ်ိန္ေတာ့ ေပးရပါတယ္။ စာတစ္ေစာင္ ရႊတ္ကနဲ မထြက္သြားႏိုင္ပါ။) ဒီလို မလုပ္ႏိုင္ရင္ေတာင္ အနည္းဆံုးေတာ့ ကိုယ္ ေဖာ္ဝပ္မည့္ ေမးကို စစ္ပါ။ ပံုေပၚ ေမာက္စ္ေထာက္ၾကည့္ပါ။ (ေအာက္က ပံုကို ရႈပါ)။ ျမဳပ္ထားေသာ လင့္ ပါလာပါက (မလိုအပ္လ်င္) ဖ်က္ပစ္ (Remove) ပါ။



၄) Report Spam လုပ္ခံရျခင္းမွ ေရွာင္ရွားပါ။
()
*Report Spam လုပ္ျခင္းသည္ ထိုစာကို စပန္းဟု ေၾကျငာေစျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ စာပို႔သူမွာ စပန္မာဟု ေၾကျငာခံရပါတယ္။ နဂိုကတည္းကမွ ကိုယ္ ထပ္ဆင့္ေဖာ္ဝပ္ေသာ ေမးသည္ စပန္းေမး ဂုဏ္အဂၤါမ်ားႏွင့္ ညီညြတ္ေနရသည္က တေၾကာင္း၊ အခုလို စပန္မာဟု ရီပို႔လုပ္ခံရပါက ေမးဆာဗာ၏ အေရးယူမႈသည္ ဘယ္ဒီဂရီအထိတက္သြားမလဲ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ *ထို႕ေၾကာင့္ ေမးဂရုမွ ထြက္ခ်င္သူ၇ွိပါက ပံုမွန္နည္းလမ္းအတိုင္း ထြက္ဘို႔သာ အႀကံေပးပါ။ ေမးဂ႐ုမ်ားမွ ပို႔ေသာ ေမးတိုင္း၏ ေအာက္ေျခတြင္ နည္းလမ္းပါရွိတတ္ပါသည္။ လြယ္လြယ္ကူကူ Report Spam လုပ္လိုက္ပါဟု အႀကံမေပးေစလိုပါ။ ေပးေသာအႀကံအတိုင္း ကိုယ့္ေဖာ္ဝပ္ေမးေပၚတြင္ လာ၍ ရီပို႔ စပန္း လုပ္ပါက ကိုယ္က်ိဳးနည္းတတ္ပါတယ္။

၅) အခုေျပာေနတဲ့ Report Spam ဆိုသည္မွာ ကိုယ္ဖတ္ေနတဲ့ ေမးစာမ်က္ႏွာရဲ႕ ထိပ္အေပၚတည့္တည့္ရွိ Report Spam ခလုတ္ကေလးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သက္ညာေသာအားျဖင့္ ေယာင္လို႔ေတာင္ မႏွိပ္မိပါေစနဲ႕ ခင္ဗ်ား....။။။ ()

၆) Report Spam အလုပ္ခံရလို႕ အေကာင့္ေပ်ာက္သြားၿပီဆိုရင္ ျပန္ရရန္ အျခား နည္းလမ္း မ႐ွိပါ။ ဂူဂယ္ကို ငိုျပဘို႔ပဲ ရွိပါတယ္။
ဒီမွာ လင့္ေလး ေဖာ္ျပပါတယ္။ https://www.google.com/support/accounts/bin/request.py?ara=2&contact_type=acc_reco&ctx=acc_reco&hl=en

uıǝɥʇǝʎɐ
2011-JAN-21

https://layhtankone.wordpress.com/ လမ္းႀကံဳရင္ဝင္လည္ပါ :)

(* ေၾကာ္ျငာထည့္လိုက္ျပန္ၿပီ )

1 comment :

  1. ပညာလဲရ ဗဟုသုတလဲ တုိးလုိ႔ ေက်းဇူုးပါရွင္႔။
    ေနာင္လဲ ဗဟုသုတ ရတာေလးေတြ ေရးေပးပါဦးေနာ္။

    ReplyDelete

ကြန္းမန္႔ေလး ထားခဲ့ပါလား