Monday, January 3, 2011

ဘူတာရံုနွင့္ တူေသာ...

ဘူတာရံုတစ္ခုကို ျမင္ေယာင္ၾကည့္ပါ။

ဘူတာထဲမွာ ခရီးသြားအုပ္စု သံုးေလးစုပါမယ္။
အျခားေသာ တသီးပုဂၢလ ခရီးသည္ေတြလည္း ပါမယ္။
ခရီးသြားအုပ္စုဆိုတာ ခရီးတစ္ခုကို အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ

လက္တြဲသြားဘို႔ အုပ္စုဖြဲ႔ ထြက္လာၾကသူေတြေပါ့။

အဲ... ဘူတာရံုထဲမွာလည္း ဝင္ခ်ည္ထြက္ခ်ည္ လုပ္ေနတဲ့ သူေတြ၊
ကိုယ့္အေၾကာင္းနဲ႔ကိုယ္ ဝင္တဲ့သူ ဝင္၊ ထြက္တဲ့သူ ထြက္ နဲ႔
ပ်ားပန္းခတ္ လႈပ္ရွား အသက္ဝင္ေနမယ္ေပါ့။ ျမင္ေယာင္ၾကည့္ပါဦး။

ခါတေလ ခရီးသြားအုပ္စု တစ္စုက ထြက္လာတဲ့ ေဝါကနဲ၊ စီကနဲ အသံေတြ...
ဘာအသံပါလိမ့္..အနားက ျဖတ္သြားျဖတ္လာေတြက စူးစမ္းမိတယ္။
ေအာ္.. သူတို႔ ေပ်ာ္ေနၾကတာပဲ...
စိတ္ဝင္စားတဲ့ သူေတြက ေယာေယာင္ပီး ရပ္ၾကည့္တယ္။
အေပ်ာ္ေတြ ကူးစက္သြားတာ လိုလိုလားလား လက္ခံလို္က္တယ္။

ဒါကို တခ်ိဳ႔ မၾကားခ်င္ေယာင္ ေဆာင္လိုက္ၾကတယ္။တခ်ိဳ႕ နားမခံသာတဲ့ ခရီးသြားေတြလည္း ရွိတယ္။
နားမခံသာတဲ့ အဆံုး ထထြက္သြားၾကတယ္။
နားေအးပီးေရာေပါ့။ ေအးရာေအးေၾကာင္း သြားရွာတယ္။

တခ်ိဳ႕က ေအးေအးေဆးေဆး မသြားဘူး။
နည္းနည္းေလးေတာ့ ဗ်စ္ေတာက္ေတာက္လုပ္ရမွ ေက်နပ္တယ္။
"နင္တို႔ကလည္းဟာ နည္းနည္းေလာက္ ၾကည့္လုပ္ပါဦး
သူမ်ားအေႏွာက္အယွက္ျဖစ္တယ္" ဘာတယ္ေပါ့။

အေျပာခံရတဲ့ "ခရီးသြား အုပ္စု" ထဲက တခ်ိဳ႕ စိတ္ဆတ္တဲ့ သူေတြက

ခင္ဗ်ားက "ဘာမို႔လား၊ ညာမို႔လား" ျပန္ေျပာၾက...။ ၿငိကုန္ေရာ...။
လက္ပါလာရင္ ပိုသာဆိုး။ ဆြဲၾကပါဦး လြဲၾကပါဦးနဲ႔...။
ေလေျပကလည္း တိုးတိုးေလး ေျဖာင္းဖ်တယ္။
"ခလုတ္ေလးတိုက္ရံုနဲ႕ ခရီးစဥ္ႀကီး မဖ်က္နဲ႔။
ေျပာမရဘူးလား ငါ နာဂစ္လုပ္ထဲ့လိုက္ရမလား"

ဒီလိုနဲ႔ပဲ လြဲေခ်ာ္ပီး ဦးတည္ရာ ခရီးတစ္ခုေတာင္
ေျဖာင့္ေျဖာင့္ မသြားႏိုင္တဲ့ "ေအာင္ဖ်ာလိပ္"
အုပ္စုေတြလည္း ဘူတာရံုႀကီးက ေတြ႔ခဲ့ရဘူးတယ္။

အဲ... ဘူတာရံုထဲမွာ တစ္ခ်ိဳ႕ ခရီးသည္ေတြက
ကိုယ့္ ယံုၾကည္ရာအလိုက္ ဘုရားစာေတြ ရွစ္ခိုးေနၾက...။
ဗမာကလည္း ဗမာလို...။ တလုတ္ကလည္း တလုတ္လို။
ကုလားကလည္း ကုလားလိုေပါ့။ ဗမာက "ၾသကာသ၊ ၾသကာသ" ရြတ္တာၾကားရင္

ကိစၥမ၇ွိစေကာင္းေပမယ့္ ကုလားက ကုလားလို၊ တလုတ္က တလုတ္လို
ရြတ္ေနရင္ေတာ့ "လုေျပာလာ ဝနားမီလည္၊ ဝေျပာလာ လုနားမီလည္" ျဖစ္ကေရာ...။
တကယ္ပါ ၾကာၾကာၾကားေနရရင္ နားကေလာ လာေကာ...။
ေခ်ာင္းဟန္႔သူဟန္႔ ႏွာေခ်သူေခ် ျဖစ္ကုန္ေရာ...။

တခ်ိဳ႕ ခရီးသြားေတြက်ေတာ့ စကားစပ္မိၿပီး
ဝါသနာတူခ်င္း ဝါသနာပါရာေတြ စကားလက္စံုက်ၾက။

ဒီလိုပဲ စိတ္ဝင္စားတဲ့ သူက ဝင္နားေထာင္ၾက၊
သေဘာတူတဲ့ သူေတြက ေထာက္ခံပါတယ္ဆို၊
သေဘာမတူတဲ့ သူေတြက ဒါမ်ိဳးေတာ့ လက္မခံဘူး ဆို၊

စိတ္မဝင္စားတဲ့သူက နားမေထာင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ၾက။
နားၿငီးေပမယ့္ ထသြားလို႔ မရတဲ့ သူလည္း ရွိရဲ႕။
ထရင္ ေနရာေပ်ာက္မွာကိုး ဒီေတာ့ နားကို ဂြမ္းဆို႔ထားလိုက္ၾက။
အိပ္ရင္လည္း အိပ္လိုက္ၾက။ မအိပ္လည္း အိပ္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္လိုက္ၾက။

ဘူတာရဲကလည္း လူစုစုဆို ဝင္စပ္စုလိုက္ရျပန္။
"ဟ ႏိုင္ငံေရးေတြဆိုရင္ ဒီမွာ လာမေျပာနဲ႔ဗ်ာ က်ဳပ္က တာဝန္အရ ေျပာရတာ"
အမွန္က သူ႕တာဝန္ထဲ ဒါပါရဲ႕လား သူကိုယ္တိုင္မသိ။
တခ်ိဳ႔က မၾကားတၾကားဝင္ေျပာ "ျပဳသူနဲ႔ ခံရသူ ႏွစ္ဘက္မွာ...

ဘယ္ဘက္ကမွ မလိုက္ပဲ ၾကားေနတာဟာ...
ျပဳသူကို အားေပးအားေျမွာက္ ဘက္လိုက္တာပဲဗ်"

"ခင္ဗ်ားတို႕ကဗ်ာ ခရီးသြားအခ်င္းခ်င္း သင့္ျမတ္ၾကပါဗ်ာ" ဆရာႀကီးလုပ္ ဝင္ေျပာ။
အမွန္က ဘယ္ကမာၻက စပါလာတဲ့ ရန္ၿငိဳးရွိမွန္း ဘူတာရဲလည္း မသိႏိုင္။

"ဆရာႀကီးရယ္ သၼီးတို႔က အုပ္စုလိုက္ေလ...။ သြားမွာလည္း သီးသန္႔တြဲနဲ႔ပဲ။ ဘူတာမွာလည္း သီးသန္႔ခန္းကေန ရထားေစာင့္လို႔ ရမလား" တဲ့ စပ္စုလာ။ ရထားရဲႀကီးလည္း သူသိတဲ့ သီးသန္႔ခန္း လိုက္ရွာၾကည့္ေပး။
"ႏွစ္ခန္းပဲ ရွိတယ္ သၼီးရယ္ တခါတက္ ႏွစ္ေယာက္ပဲ ရမယ္"
"ဟြန္း ဦးေလးႀကီးကလည္း သၼီးတို႔ ေျပာတာ အဲ့ သီးသန္႔ခန္း ဟုတ္ပါဝူး"
"ေဟ... ဟုတ္လား။ အဟီး သိပါဝူးကြယ္"
ဘူတာရဲ ဘယ္လို ဆရာႀကီးလုပ္လုပ္ ဝင္စပ္စုလည္း အခ်ိန္တန္ေတာ့

(ထၼင္းစားဘို႔) အစာရွာထြက္ရတာပဲ...။

ေဒါင့္တစ္ေနရာမွာေတာ့
"သူ႔မဆြဲနဲ႔ ငါ့မဆြဲနဲ႔" ဆိုၿပီး၊ ကူဆြဲ ျဖန္ေျဖသူ မလာမခ်င္း၊
ရန္ျဖစ္ ေနၾကတဲ့ တဘူတာဆင္း တဘူတာတက္ ခရီးဆက္လို႔ မဆံုးတဲ့
ေျခသလံုး အိမ္တိုင္သမားေတြလည္း ရွိရဲ႕။
ဒီဘူတာမေကာင္း ေနာက္ဘူတာေျပာင္းေပါ့ေလ...။

"ေဘာ္....ဘူ.....ဂ်ံဳးဂ်ံဳး ဂ်က္ဂ်က္" ရထားႀကီး ဝင္လာ...။
အထုပ္အပိုး ကိုယ္စီ ေကာက္လြယ္၊
ကိုယ္စီးရမည့္ ရထားလာလို႔ အလွ်ိဳလွ်ိဳ ထြက္ခြာၾကတယ္။
ဘဝရထားေတြ လာပီဆိုရင္ေတာ့ တက္စရာရွိတက္၊ ဆင္းစရာရွိ ဆင္းရမွာပဲ။
ရွဲကနဲ လူရွင္းသြားတဲ့ အခါမ်ိဳး ရွိသလို ပြက္ေလာရိုက္ ဆူညံေနတဲ့ အခါမ်ိဳးလည္း
ေရာက္လာလို႔ ႀကိဳဆိုၾကသလို၊ ခြဲခြာေတာ့မယ္ဆိုလို႔ ဘိုင့္ဘိုင့္လုပ္ေနၾကသူေတြလည္း

ဘူတာရံုႀကီးမွာ ႀကံဳေတြ႔ေနက်။

"ခရီးသြားအားလံုး စိတ္ထားတတ္ရင္ ေလာကႀကီး ေအးခ်မ္းမွာပဲ"
"ဒါ လူ႔အခြင့္အေရးတို႔၊ ကိုယ္ခ်င္းစာခ်င္းတို႔၊
ဥေပကၡာတရား မုဒိတာ တရားတို႔နဲ႔ ဆိုင္မလားမသိ" လို႔ .....

ဘူတာရံုႀကီးခင္ဗ်ာ သူတတ္သေလာက္ မွတ္သေလာက္ သူ႔ဥာဏ္ေလးနဲ႔ ေစာေၾကာေဝဖန္မိ။
ျပကၡဒိန္မွ ႏွစ္ေတြသာ ေျပာင္းသြားေရာ
တစ္ေန႔ တစ္မ်ိဳး ပဋိစၥသမုပၸဒ္စက္ကြင္းက မလြတ္ႏိုင္ၾကေသးတဲ့ ဘဝေတြမ်ားစြာ....

[Google ၏ Mailing ေမးဂရုတစ္ခုကို ဘူတာရံု တစ္ခုဟူ၍ ခံစားတင္ျပပါသည္။ ဧးသိမ္း]

Thursday, December 16, 2010

၀ဋ္မွာအျမဲ၊ ငရဲမွာ အပ by mingala

၀ဋ္မွာအျမဲ၊ ငရဲမွာ အပ ဆိုသည္ကို အက်ဥ္းခ်ံဳးတင္ျပရေသာ္-

* မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ကံမ်ား က်ဴးလြန္သူသည္ ငရဲအပါအ၀င္ အပါယ္ေလးဘံုသို႔ က်ေရာက္ရမည္သာ ျဖစ္သည္။

* ငရဲသို႔ က်ေရာက္ရမည့္ သူပင္ျဖစ္လင့္ကစား အာသႏၷကံတည္းဟူေသာ ေသခါနီးအခ်ိန္ ၾကားျဖတ္ျဖစ္ေပၚ လာသည့္ စိတ္ေဇာသည္ ကုသိုလ္စိတ္၊ ကုသိုလ္အာရံုစိတ္ေဇာျဖင့္ ေသလြန္ခဲ့သည္ရွိေသာ ပဥၥာနႏၲရိယကံ (ဂရုကကံ)ႀကီးကို က်ဴးလြန္ထားမႈ မရွိပါက ထိုသူသည္ ငရဲကိုအပျပဳ၍ သုဂတိဘံုသို႔ ေရာက္မည္ျဖစ္သည္။ ကုသိုလ္ကံႀကီး ဟူေသာ ေလွႀကီးေပၚတြင္ အကုသိုလ္ကံမ်ား ျဖစ္သည့္ ေက်ာက္ခဲမ်ားကို တင္ထားႏိုင္ျခင္းျဖင့္ ေက်ာက္ခဲမ်ား မျမႇဳပ္ႏိုင္သည့္ သေဘာ ျဖစ္ပါသည္။

*သုဂတိဘံု၌ ငရဲကိုအပျပဳ၍ ေရာက္ေနေသာသူသည္ ကုသိုလ္ကံအရွိန္ ကုန္ပါလွ်ၽင္ မလြဲမေသြ ဒုဂၢတိဘံုသို႔ ျပန္က်ရပါမည္။

* ငရဲက်ေရာက္ရမည့္ အကုသိုလ္ မေကာင္းမႈကို က်ဴးလြန္ျပဳလုပ္ထားသည့္တိုင္ ၀ိပႆနာဘာ၀နာကို အနည္းဆံုး ေသာတာပတၱိမရ္ ရရွိသည့္တိုင္ေအာင္ က်င့္ၾကံပြားမ်ား အားထုတ္ျခင္းျဖင့္ ငရဲက်အပါအ၀င္ အပါယ္ေလးဘံုကို အျပီးပိုင္ အပျပဳႏိုင္ပါသည္။

* ကုသိုလ္ကံမ်ား အမ်ားအျပား ျပဳလုပ္ထားသည့္တိုင္ ေသာတာပတၱိမဂ္ကို မရရွိထားပါက ေသခါနီးအခ်ိန္ အကုသိုလ္ မေကာင္းမႈစိတ္ေဇာ တခုခုျဖင့္ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္ရွိေသာ္ အပါယ္ေလးဘံုသို႔ က်ေရာက္သြား ႏိုင္ေပသည္။

* အကုသိုလ္ မေကာင္းမႈကံေၾကာင့္ ငရဲက်ရသူသည္ ငရဲ၌ ဒုကၡဆင္းရဲမႈမ်ားစြာကို ခံ၍ လြတ္လာခဲ့သည္တိုင္ ထိုအကုသုိလ္ကံ၏ အက်ိဳးဆက္ျဖစ္ေသာ ၀ဋ္ေၾကြးသည္ ဘ၀အဆက္ဆက္၌ အခြင့္သာသလို လိုက္ပါ၍ ၀ဋ္မွာအျမဲ ဆိုသည့္အတိုင္း ခံရေပဦးမည္ျဖစ္သည္။

သို႔ပါ၍ အထက္ပါ အေၾကာင္း အခ်က္မ်ားကို ဆင္ျခင္သတိျဖင့္ အႏွစ္ခ်ဳပ္၍ ေအာက္ပါအတိုင္း ေဆာင္ရြက္ၾကပါရန္ တိုက္တြန္းႏႈိးေဆာ္လိုက္ရပါသည္။

* မေကာင္းမႈ ဟူသမွ်ကို ျပဳလုပ္ ေျပာဆို၊ ၾကံစည္ျခင္း လံုး၀မရွိေအာင္ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကရပါမည္။ (မေကာင္းမႈကိုေရွာင္)

* ေကာင္းမႈဟူသမွ်ကို အျမဲတမ္းျပဳလုပ္၊ ေျပာဆို၊ ၾကံစည္မိေအာင္ ႀကိဳးပမ္းရြက္ေဆာင္ၾကရပါမည္။(ေကာင္းမႈကို ေဆာင္)
* အဓိကအားျဖင့္ မေကာင္းမႈကို ေရွာင္၊ ေကာင္းမႈကို ေဆာင္ျပီး ယခုဘ၀တြင္ပင္ ၀ိပႆနာဘာ၀နာကို ဖိဖိစီးစီး ပြားမ်ား အားထုတ္ျခင္းျဖင့္ ေသာတာပတိၱမဂ္ကို ရရွိသည့္တိုင္ေအာင္ အနိမ့္ဆံုး ရည္မွန္းခ်က္ထား၍ ႀကိဳးပမ္းရြက္ေဆာင္ၾကရပါမည္။

Wednesday, December 15, 2010

ဆံေတာ္ရွင္ က်ိဳက္ထီး႐ိုး ေစတီေတာ္ႀကီးႏ ွင့္ ေက်ာက္လံုးေတာ္ႀကီးအား အင္ဂ်င္နီယာနည ္းပညာ ႐ႈေထာင့္မွ ဆန္းစစ္ေလ့လာျခင္း



ပါေမာကၡ ဦးညီလွငယ္ ျပဳစုေသာ ဆံေတာ္ရွင္ က်ိဳက္ထီး႐ိုး ေစတီေတာ္ႀကီးႏွင့္ ေက်ာက္လံုးေတာ္ႀကီးအား အင္ဂ်င္နီယာနည္းပညာ ႐ႈေထာင့္မွ ဆန္းစစ္ေလ့လာျခင္း စာတမ္းေလး ရလာပါ၍ စိတ္ဝင္စားသူ ဖတ္ရႈႏိုင္ရန္ စကန္ဖတ္ တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။ 17 pages 2.40 Mb ရွိပါတယ္။ အလိုရွိပါက ဒီမွာ ယူပါ။ ဒေလာ့ေဘာက္ထဲမွာပါ။ http://dl.dropbox.com/u/11126335/EBook/UNyiHlaNge/KyaikHtiiYo-Seti.pdf